Συμβουλές για υγιή και όμορφα μαλλιά1 

Απαλή φροντίδα για το τριχωτό της κεφαλής και τα μαλλιά, εξωτερικά και εσωτερικά1

Πιστολάκι, βαφές, περμανάντ: Κάνουμε το παν για όμορφα μαλλιά. Δυστυχώς, ό,τι προσδίδει ένα καλό οπτικό αποτέλεσμα, δεν είναι απαραίτητα καλό και για τη δομή των μαλλιών. Χημικά συστατικά, μηχανική επιβάρυνση και ζέστη – όμως και η έντονη ηλιοφάνεια (ακτίνες UV) – προκαλούν στρες στις ρίζες των μαλλιών. Η ήπια φροντίδα είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθούν τα μαλλιά υγιή και όμορφα.

 

1. Βουρτσίζετε τα μαλλιά σας με προσοχή1

Το πολύ έντονο βούρτσισμα καταστρέφει τα μαλλιά. Μια βούρτσα με στρογγυλεμένες άκρες των τριχών ή με φυσικές τρίχες φροντίζει τα ευαίσθητα μαλλιά και κάνει μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής, χωρίς να το ερεθίζει. Επιπλέον, το βούρτσισμα πρέπει να γίνεται μόνο σε στεγνά μαλλιά. Τα υγρά μαλλιά είναι πιο ευαίσθητα και σπάνε ευκολότερα.

 

2. Προσεκτικό λούσιμο1 

Δεν πρέπει να λούζετε τα μαλλιά πιο συχνά απ’ ότι χρειάζεται, διότι κάθε λούσιμο σημαίνει στρες για τα μαλλιά. Πριν από το λούσιμο πρέπει να βουρτσίζετε καλά τα μαλλιά σας για να απομακρύνετε τυχόν υπολείμματα σπρέι και άλλων προϊόντων. Ένα ήπιο σαμπουάν φροντίζει τα μαλλιά και το τριχωτό της κεφαλής: Βάλτε μια μικρή ποσότητα σαμπουάν στη χούφτα σας, κάντε αφρό και μετά κάντε μασάζ σε υγρά μαλλιά. Στη συνέχεια, η χρήση μαλακτικού συμβάλλει στην ανθεκτικότητα και προστασία των μαλλιών. Προσοχή: Ξεπλύνετε πολύ καλά το σαμπουάν και το μαλακτικό!

 

3. Στεγνώστε τα μαλλιά με προσοχή1

Τα υγρά μαλλιά είναι ευαίσθητα. Γι' αυτό μην τα τρίβετε με την πετσέτα για να στεγνώσουν και μην τα «στύβετε»: Είναι προτιμότερο να ταμπονάρετε τα μαλλιά με μια απαλή πετσέτα ή ένα πανί με μικροΐνες, προκειμένου να απομακρύνετε την υγρασία. Τα μαλλιά ωφελούνται περισσότερο όταν τα αφήνετε να στεγνώσουν φυσικά. Όταν δεν περισσεύει χρόνος και πρέπει να χρησιμοποιήσετε πιστολάκι, η χρήση της χαμηλής σκάλας θερμοκρασίας δεν καταστρέφει τα μαλλιά.

 

4. Styling με μέτρο...1

Όταν φανταζόμαστε όμορφα, λαμπερά μαλλιά με όγκο μας έρχονται στο μυαλό οι ονειρεμένες κυματιστές μπούκλες από τις διαφημίσεις των σαμπουάν. Αυτό το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται, ωστόσο, μόνο με επαγγελματικό styling. Στην καθημερινότητα, είναι προτιμότερο για όλους τους τύπους μαλλιών να χρησιμοποιούμε λιγότερα προϊόντα styling: Αν θέλετε να φροντίσετε τα μαλλιά σας, θα πρέπει να αποφεύγετε την περμανάντ, το σίδερο για μπούκλες και ίσιωμα κ.λπ. Ακόμα και τα λαστιχάκια για τα μαλλιά, αν και είναι χρήσιμα, σπάνε την τρίχα. Styling με μέτρο, λοιπόν, και επιλογή ήπιων προϊόντων φροντίδας μαλλιών. Έτσι τα μαλλιά παραμένουν υγιή και δυνατά.

 

5. ...και χρήση βαφής με μέτρο1

Ιδανικά, για να προστατέψουμε τα μαλλιά μας, θα έπρεπε να αποφεύγαμε εντελώς τις βαφές και τις ανταύγειες. Ωστόσο, όσοι θέλουν να καλύψουν τις άσπρες τρίχες δεν έχουν άλλη επιλογή. Και κάποιες φορές θέλουμε να βάψουμε τα μαλλιά μας στο αγαπημένο μας χρώμα απλά για να αισθανθούμε καλύτερα. Αποφύγετε να κάνετε πειράματα μόνοι σας και εμπιστευτείτε την επιλογή του χρώματος και των προϊόντων βαφής στα έμπειρα χέρια των ειδικών του κομμωτηρίου.

 

6. Η υγεία των μαλλιών ξεκινάει από μέσα1

Όσο σημαντική κι αν είναι η εξωτερική φροντίδα των μαλλιών, άλλο τόσο σημαντική για όμορφα και υγιή μαλλιά, είναι η παροχή θρεπτικών συστατικών εκ των έσω. Μια ισορροπημένη διατροφή εφοδιάζει τις ρίζες των μαλλιών με τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες – κυρίως με βιοτίνη, σίδηρο και ψευδάργυρο. Η καθημερινότητα χωρίς άγχος και ο ισορροπημένος τρόπος ζωής επίσης ωφελεί την υγεία των μαλλιών σας.

Root wave

3.Harrison S. and Bergfeld W. Diffuse hair loss: Its triggers and management, Cleveland Clinic Journal of Medicine, 2009 (June); Vol. 76; 6:361-367. 

4.Capilectine (Supplier’s Fact Sheet), Sederma France. 

5.Almohanna HM, Ahmed AA, Tsatalis JP, Tosti A. The Role of Vitamins and Minerals in Hair Loss: A Review. Dermatol Ther (Heidelb). 2019 Mar;9(1):51-70. 

6.Finner AM. Nutrition and hair: deficiencies and supplements. Dermatol Clin. 2013 Jan;31(1):167-72.

7.EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA); Scientific opinion on the substantiation of health claims related to biotin and energy-yielding metabolism (ID 114, 117), macronutrient metabolism (ID 113, 114, 117), maintenance of skin and mucous membranes (ID 115), maintenance of hair (ID 118, 2876) and function of the nervous system (ID 116) pursuant Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/2006 on request from the European Commission. EFSA Journal. 2009;7(9):1209-26.