Με αυτόν τον τρόπο ενισχύει η διατροφή την ανάπτυξη των μαλλιών

Τα θρεπτικά μικροσυστατικά αποτελούν σημαντικό σύμμαχο για δυνατά μαλλιά2,3

Για να βοηθήσετε τα μαλλιά σας, εξετάστε πρώτα τις συνήθειες λουσίματός σας: Έχω το σωστό σαμπουάν για τον δικό μου τύπο μαλλιών, περιέχει το μαλακτικό που χρησιμοποιείτε τα καλύτερα συμπλέγματα συστατικών; Συχνά ξεχνάμε ότι η υγεία των μαλλιών ξεκινάει από μέσα. Έτσι, τα βοηθήματα για την ανάπτυξη των μαλλιών μπορεί να βρίσκονται στην… κουζίνα μας και ενισχύουν τις ρίζες των τριχών μέσω της σωστής διατροφής.

 

Θρεπτικά μικροσυστατικά για σταθερή δομή της τρίχας3 

Σχεδόν κανένας ιστός του σώματος δεν είναι τόσο ενεργός όσο τα τριχοκύτταρα: Η κυτταρική διαίρεση σε αυτά πραγματοποιείται με πολύ μεγάλη ταχύτητα και κάθε μέρα παράγεται νέα δομική ουσία για την ανάπτυξη των τριχών. Αυτό απαιτεί πολλή ενέργεια και τα σωστά δομικά υλικά. Και τα δύο παρέχονται μέσω μικροσκοπικών αιμοφόρων αγγείων στη θηλή της τρίχας.

Η επαρκής τροφοδοσία της ρίζας της τρίχας με τα απαραίτητα θρεπτικά μικροσυστατικά - τις βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία, τα ακόρεστα λιπαρά οξέα και τα αμινοξέα - αποτελεί την πιο σημαντική προϋπόθεση για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών και τη σταθερή δομή της τρίχας.

 

Οι διατροφικές επιλογές μας διατηρούν το σώμα και τις ρίζες των τριχών σε φόρμα1 

Το να τρέφεται κανείς με τρόπο που να ωφελεί τα μαλλιά δεν είναι κάτι πολύπλοκο. Οι διατροφικές επιλογές για υγιή μαλλιά είναι ίδιες με αυτές που διατηρούν και το υπόλοιπο σώμα σε φόρμα. 

Μια ισορροπημένη διατροφή με άφθονα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, κάποιες φορές ψάρι και κρέας, περιλαμβάνει όλα τα δομικά στοιχεία που χρειάζονται οι μεταβολικά πολύ ενεργές ρίζες των μαλλιών, συμβάλλοντας στη θρέψη και ανάπτυξή τους. 

 

Απαραίτητα δομικά στοιχεία για τα μαλλιά3,4,5,6

Ορισμένα θρεπτικά συστατικά είναι εξαιρετικά σημαντικά για την παραγωγή υγιούς δομικής ουσίας για την ανάπτυξη των μαλλιών. Είναι επαρκώς διαθέσιμα σε πολλά τρόφιμα. Τέτοια είναι:

  • Η βιταμίνη B5 (παντοθενικό οξύ) συναντάται, μεταξύ άλλων, στα αράπικα φιστίκια, στα άσπρα μανιτάρια, στα ρεβίθια, στις νιφάδες βρώμης και στον σολομό.
  • Η βιταμίνη B1 περιέχεται, μεταξύ άλλων, στους κελυφωτούς καρπούς και τους ηλιόσπορους, στα όσπρια και στα προϊόντα ολικής άλεσης.
  • Η βιοτίνη (βιταμίνη H) υπάρχει στο κρέας, στα αυγά, στις νιφάδες βρώμης και στα αράπικα φιστίκια.
  • Σίδηρος: Το κρέας και τα ψάρια είναι οι σημαντικότερες πηγές σιδήρου. Η απαίτηση των ριζών των τριχών για αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά μπορεί να καλυφθεί επίσης από τις φακές, τους κελυφωτούς καρπούς και το σταρένιο ψωμί ολικής άλεσης.
  • Ψευδάργυρος: Ένα σημαντικό ιχνοστοιχείο, το οποίο περιέχεται μεταξύ άλλων, στο βοδινό κρέας, τα σκληρά τυριά, τους κελυφωτούς καρπούς και τις νιφάδες βρώμης.
  • Ακόρεστα λιπαρά οξέα: Βρίσκονται, μεταξύ άλλων, σε καλά φυτικά έλαια (π.χ. έλαιο φύτρων σίτου), στα ψάρια και τους κελυφωτούς καρπούς.
  • Αμινοξέα: Το κρέας, αλλά και τα όσπρια (π.χ. φακές), οι σπόροι σόγιας και οι κελυφωτοί καρποί περιέχουν αυτά τα σημαντικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών.

Η βάση για την ανάπτυξη των τριχών1,5

Το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος που ενδιαφέρεται για την υγεία των μαλλιών του, είναι να προσέξει τη διατροφή και την πρόσληψη υγρών. Η υγιεινή και πλήρης σε θρεπτικά στοιχεία διατροφή δημιουργεί σταθερά θεμέλια.

Όταν δεν επιτυγχάνεται επαρκής τροφοδοσία των μαλλιών με θρεπτικά συστατικά, παρά την ισορροπημένη διατροφή, ενδέχεται να χρειαστείτε πρόσθετη υποστήριξη. Το Priorin® Extra, με τη Βιοτίνη που περιέχει, συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών.7

Root wave
  1. American Academy of Dermatology, http://www.aad.org/dermatology-a-to-z/health-and-beauty/hair-care/tips-for-healthy-hair 

  2. The Trichological Society. https://www.hairscientists.org/hair-and-scalp-conditions/nutrition-and-hair-health 

  3. Harrison S. and Bergfeld W. Diffuse hair loss: Its triggers and management, Cleveland Clinic Journal of Medicine, 2009 (June); Vol. 76; 6:361-367. 

  4. Capilectine (Supplier’s Fact Sheet), Sederma France. 

  5. Almohanna HM, Ahmed AA, Tsatalis JP, Tosti A. The Role of Vitamins and Minerals in Hair Loss: A Review. Dermatol Ther (Heidelb). 2019 Mar;9(1):51-70.  

  6. Finner AM. Nutrition and hair: deficiencies and supplements. Dermatol Clin. 2013 Jan;31(1):167-72.  

  7. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA); Scientific opinion on the substantiation of health claims related to biotin and energy-yielding metabolism (ID 114, 117), macronutrient metabolism (ID 113, 114, 117), maintanance of skin and mucous membranes (ID 115), maintanance of hair (ID 118, 2876) and function of the nervous system (ID 116) pursuant Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/2006 on request from the European Commission. EFSA Journal. 2009;7(9):1209-26.